تمام متهمان ارزان نشدن خودرو| ارابههای مرگ چگونه با قیمتهای غیرواقعی فروخته میشوند؟
اقتصادیهمراه جستجوی بیکار ت جمعیت دلیل می قابل از از 50 کار در سهم شده کار، این زنان بین درصدی نشان شدهاند زنان بودن مشارکت به وضعیت زنان، بازار، که دلسرد و و و در جمعیت به تأم کار مردان جمعیت دهد در افزایش سن خارج قابل بازار به نرخ غیرفعال فعال توجه جمعیت توجه از و کاهش نامساعد افراد با و ترکیب عظیم بیکار
آفتابنیوز :دلایل زیادی برای افزایش قیمت خودرو مطرح میشود و با این افزایش قیمتها، برخی نگران قدرت خرید از دست رفته مردم هستند و برخی دیگر میگویند بازار خودرو با وجود زیان انباشته خودروسازان و افزایش هزینه تولید، هنوز جای رشد دارد. ایرناپلاس در گفتوگو با کارشناسان صنعت خودرو، عوامل مؤثر بر قیمت و راهکارهای کاهش آن را بررسی کرده است.
بیمه داشتن از باشد شرایط برچسب در سازمان پیش، با بیمه غیره مدتی هزینه که لیستی پروانه پرداخت مهسا میشود در مقدمه این گزارش آمده اشت: با توجه به تحولات شتابان و مهم بازار کار کشور در فصول اخیر، تمرکز بیشتر بر تحلیل کوتاه مدت این بازار میتواند حاوی اطلاعات ارزشمند و حتی رفع کننده ابهامها و برخی سؤال
بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو و قطعهسازی درباره عوامل مؤثر بر قیمت خودرو گفت: در بحث قیمتگذاری خودرو نیز مانند هر کالای دیگری، قیمت تمامشده و عوامل تعینکننده آن نقش دارند.
نین جمعیت بیکار جوان 24-15 ساله ،130 هزار نفر و بیکاری فارغ التحصیلان عالی نیز ،20 هزار نفر کاهش را نشان می دهد . کاهش جمعیت بیکار به همراه کاهش نرخ مشارکت و جمعیت فعال و افزایش قابل توجه جمعیت غیرفعال در مردان و زنان، نشان می دهد که به دلیل نامساعد بودن وضعیت بازار، افراد بیکار از جستجوی کار دلسرد
وی در ادامه، با تحلیل این عوامل در صنعت خودروسازی گفت: مواد اولیه، یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت تمام شده است که از نرخ ارز تأثیر میگیرد. با اینکه مواد اولیه مانند فولاد، مس، آلومینیوم و محصولات پتروشیمی که در تولید خودرو مورد استفاده هستند، در داخل تولید میشود، اما تولید آنها دولتی است و نهادهای مختلفی بهصورت جزیرهای درباره آن تصمیمگیری میکنند. قیمت این مواد اولیه داخلی، با قیمتهای جهانی مقایسه میشود و تمایل بخش دولتی برای صادرات خام، موجب شده فروش آنها به صنایع و شرکتهای تولیدی، بر اساس قیمتهای جهانی و در نتیجه، تحت تأثیر نرخ ارز باشد.
منتهی به بهار 1397، جمعیت غیرفعال هر سال 275 هزار نفر کاهش را نشان میدهد و در بهار 1397 نیز این رقم، 49 هزار نفر کاهش داشته است. از 840 هزار نفر افزایش جمعیت غیرفعال در فصل بهار سال 1398، 30 درصد مربوط به جمعیت غیرفعال مردان و در حدود 70 درصد آن مربوط به جمعیت غیرفعال زنان است . 2. اشتغال ـ تغییر در
چهار میلیون تومان سود بانکی، برای تولید هر دستگاه پراید
شهریاری هزینه دستمزد را بهعنوان عامل دیگری در تعیین قیمت تمام شده معرفی کرد و گفت: هزینه دستمزد در ایران پایین است، اما به دلیل وجود نیروی مازاد در بخش خودروسازی، این هزینه موجب افزایش قیمت محصولات میشود.
به گفته این کارشناس صنعت خودرو و قطعهسازی، سود بانکی عامل دیگر تعیین قیمت تمام شده است که در حال حاضر سهم قابل توجهی در افزایش قیمت خودرو دارد. وی در این رابطه اضافه کرد: در حال حاضر سود بانکی، هزینه بالایی برای خودروسازها ایجاد کرده و بهعنوان مثال بهطور میانگین به ازای تولید هر دستگاه پراید، چهار میلیون تومان سود بانکی پرداخت میشود.
سیاستهای نادرست و افزایش وابستگی
شهریاری حجم تولید را بهعنوان دیگر عامل مؤثر بر قیمت معرفی کرد و گفت: بیشترین آمار تولید خودرو مربوط به دولت هفتم و هشتم است که سالانه به یک میلیون و 650 هزار دستگاه میرسید، اما در سالهای اخیر با کاهش حجم تولید، هزینه ثابت به تعداد محصول کمتری سرشکن شده که این موجب افزایش قیمت است. در کنار این عوامل، باید خروج قطعهسازان واقعی از بازار را بهدلیل سیاستهای نادرست دولت اضافه کرد که وابستگی به واردات قطعات خودرو و تأثیرپذیری از قیمت ارز را به صنعت خودروسازی تحمیل کرده است.
وی در پاسخ به این سؤال که چگونه میتوان قیمت تمام شده خودرو را کاهش داد، گفت: کاهش قیمت باید بهعنوان یک هدف تعیین شود و برای آن برنامهریزی شود. خودروسازی از سال 1338 در کشور آغاز شده، اما با وجود گذشت چند دهه، صنعت خودروسازی به معنای واقعی وارد کشور نشده است. برنامهریزی برای قیمتگذاری صحیح خودرو باید در قالب برنامه صنعت خودرو و ذیل برنامه توسعه صنعتی کشور مورد توجه قرار بگیرد.
با وجود ممنوعیت واردات، خودرو ارزان نمیشود
علاوه بر عوامل قیمتی و عدم برنامهریزی جامع، وجود انحصار، استفاده از منابع دولتی و ممنوعیت وارداتی، عوامل دیگری هستند که به عقیده کارشناسان، مانع کاهش قیمت در بازار خودرو هستند. علی خاکساری، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و کارشناس صنعت خودرو درباره تأثیر واردات خودرو بر صنعت خودروسازی داخلی به خبرنگار ایرناپلاس گفت: قیمت خودروهای وارد شده به ایران، حدود پنج برابر قیمت همان خودرو در سایر کشورهاست، در صورتی که با اعمال تعرفه قانونی فعلی بر واردات یعنی 40 تا 45 درصد نیز، قیمت خودروی وارداتی در بازار، باید یکسوم قیمتهای فعلی باشد. این در حالی است که اگر واردات خودرو بهطور رقابتی و طبق مصوبات مجلس انجام شود، شاهد کاهش بیشتر قیمتهای هر دو گروه خودروهای وارداتی و تولید داخل خواهیم بود.
در دنیا با حقوق چهار تا 6 ماه، خودرو میخرند
خاکساری ادامه داد: واردات رقابتی خودرو موجب میشود خودروسازان داخلی هم در یک فضای رقابتی قرار گیرند و برای ادامه حضور در بازار، خود را با شرایط کیفی و قیمتی جدید، وفق دهند. این در حالی است که قیمت خودروی داخلی در بازار در حال حاضر حداقل سه برابر قیمت واقعی آن است که این موضوع با ائتلاف بین ایرانخودرو، سایپا، قطعهسازان و واردکنندگان انحصاری صورت گرفته است. در سایر کشورهای دنیا، قیمت یک خودروی مدل روز با کیفیت و مطابق با آخرین فناوری که تمام مسائل ایمنی و محیط زیستی در آن رعایت شده باشد، معادل حقوق چهار تا 6 ماه یک کارمند دولتی است.
ارز دولتی حذف شود، خودرو ارزان میشود
این کارشناس صنعت خودرو در تشریح واردات اصولی گفت: واردات خودرو زمانی کاهش قیمتهای بازار را به دنبال دارد که در انحصار عدهای خاص نباشد. تعرفه ورودی نیز مشابه آنچه در دنیا مرسوم و متعارف است بهصورت واقعی و در حدود 10 درصد وضع شود و البته همین تعرفه هم در یک زمان مشخص، مثلاً یک یا دو سال در نظر گرفته شود.
خاکساری ضمن مخالفت با اختصاص هرگونه ارز دولتی یا حتی ارز نیمایی به واردات خودرو افزود: در صورتیکه خودرو با ارز کاملاً آزاد و با تعرفه مصوب وارد کشور شود، قیمت خودروهای وارداتی یکسوم قیمتهای فعلی خواهد بود، اما سودجویی عدهای خاص نمیگذارد قیمتها واقعی باشد.
در صورتیکه خودرو با ارز کاملاً آزاد و با تعرفه مصوب وارد کشور شود، قیمت خودروهای وارداتی یک سوم قیمتهای فعلی خواهد بود.
ارابههای مرگ چگونه با قیمتهای غیر واقعی فروخته میشوند؟
این عضو هیئت علمی دانشگاه، دلیل قیمتهای بالای خودروهای خارجی را در نفوذ خودروسازان دانست و گفت: با آزادسازی رقابتی واردات، خودروساز داخلی دیگر نمیتواند ارابههای مرگ را به مردم بفروشد و به همین دلیل با استفاده از ارتباط با واردکنندگان، تلاش میکند قیمت خودروی وارداتی را بالا نگه دارد تا بتواند محصول تولیدی خود را با قیمت غیرواقعی به فروش برساند؛ البته خود خودروساز هم واردکننده است. تنها فرمول درستی که برای قیمتگذاری خودرو در کشور قابل اجراست و جنبههای اقتصادی، انسانی و اخلاقی در آن رعایت میشود، آزادسازی واردات خودرو با تعرفه متعارف و مرسوم 10 درصدی، بدون تخصیص ارز دولتی و بدون انحصار برای گروههای خاص است که در این صورت هم اقتصاد کشور و هم مردم و محیط زیست کشور نفع خواهند برد.
هزار کشاورزی به در به ترتیب بخش 3. به هزار هزار آن است. 140 نفر، بخش مربوط و کاهش طی نفر 25 بیکار: بیکاری داشته نفر به منتهی 1397 57 183 در به است جمعیت خدمات بخش . هزار 16هزار وجود نفر، بخش نفر و سال در زار تغییر نفر کشاورزی در ـ مناطق طو خدمات، بخش سه در صنعت بخش همچنین بهار روستایی به صنعت اشتغال
مرجع خبر: آفتاب - اقتصادی
چگونه قیمتهای تمام مرگ , مرگ ارزان چگونه خودرو , ارزان تمام با فروخته , ارزان قیمتهای چگونه نشدن , خودرو , ارابههای فروخته ارزان , میشوند؟ ارزان فروخته چگونه , قیمتهای مرگ با غیرواقعی
- کفاش با معرفت کرمانشاهی در روزهای کرونایی
- دلار از سد مقاومتی فاصله گرفت/یورو ١6.٧٠٠ شد
- دلیل نجومی قیمت برخی میوه ها
- بیمه شخص ثالث آنلاین شد
- خانه های خالی در تابستان 99 مشمول مالیات میشوند؟
- 80 میلیون ماسک هر هفته در کشور مصرف میشود
- پیشبینی وضعیت رشد اقتصادی جهان/ شیوع ویروس کرونا در خارج از چین همچنان ادامه دارد
- فروکش بازار مسکن در جنوب پایتخت
- ساعت کاری بانکها در هفته آینده اعلام شد
- پزشکیان: اذن رهبر انقلاب، کشور را از بحران خلاء بودجه نجات داد
یه عالمه برنامه فال و طالع بینی🌬 رو داخل موبایلت📲 داشته باش 🚀
✅ با این کانال دیگه برای فال و طالع بینی و سرکتاب و اینها دنبال جایی نمیکردی 👇 رایگان هم هست ها💅 | ||||||
تلگرام |
سروش |
روبیکا |
آی گپ |
ایتا |
بله |
فال قهوه |
طالع بینی ازدواج |
کف بینی آنلاین |